Idag gäller det!!!

Inlagt av on Tuesday, 29 of November , 2005 at 6:27 am

Idag får vi veta om Hets mot folkgrupp gäller eller om det är OK att i Guds namn få säga vilken skit som helst.
Jag tror han blir frikänd, allas vår Åke Green. Fast oavsett hur det går lär målet gå till Europadomstolen. Tänk va pengar han kostar, våran Åke.

Jo du Åke? En fråga…

Hur känns det egentligen att vara Sveriges mest kända predikant och ha som uppgift att sprida “Det glada budskapet” och ändå gå till historien som en person som sprider hat? För det är det du gör Åke, du sprider hat.
Och i himmeln sitter Jesus och ser ner på oss och tänker:
“Men så här menade jag inte”

Domen faller idag klockan 08:45

Kategori: Uncategorized

9 Comments

Comment by eira i haparanda

Made Tuesday, 29 of November , 2005 at 6:47 am

Comment by Johan Svenungsson

Made Tuesday, 29 of November , 2005 at 10:24 am

Ja, tyvärr gick det ju inte så bra… MEN i SvD kan man läsa:

“HD:s ordförande justitierådet Johan Munck säger till SvD:s reporter:
- Om man enbart skulle göra en tolkning av den svenska lagstiftningen så hade pastor Green fällts. Förarbetena är så tydliga så att det inte råder någon tveksamhet på den punkten. Men med hänsyn tagen till Europadomstolen som har till uppgift att tolka Europakonventionen om mänskliga rättigheter, så kan vi inte göra annat än att fria. En fällande dom hade nämligen inte stått sig i Europadomstolen, det är vi övertygade om.”

Hmmm… Var det inte den svenska lagstiftningen som skulle prövas?

Comment by Göran Koch-Swahne

Made Tuesday, 29 of November , 2005 at 2:44 pm

Jo, det är helt underbart alltihop!

Thorsson, Svensson, Munk och Green…

Comment by Kurt

Made Tuesday, 29 of November , 2005 at 3:23 pm

Jag är glad att yttrandefriheten är kvar och religionsfriheten!

Åke Green blir inte känd som hat spridare, för det har han inte gjort. Han blir känd för att ha spridit Guds Ord till folket. Så han har spridit det glada budskapet till alla att Jesus förlåter en när man ångrar sig och inte rättfärdigar synden.

Comment by Joel Hinz

Made Tuesday, 29 of November , 2005 at 4:03 pm

“Sexuella abnormiteter är en djup cancersvulst på hela samhällskroppen. Herren vet att sexuellt förvridna människor kommer att våldta djuren.”

Bra försök, Kurt.

Jag noterar f.ö. att olika versioner av Bibeln översätter 1 Kor 6:9 olika, i vissa nämns homosexualitet och i andra gör det det inte. Skulle vara intressant att förstå originaltexten.

Comment by Joel Hinz

Made Tuesday, 29 of November , 2005 at 4:15 pm

Kanske borde förtydliga att det sista inte var menat mot vare sig Green eller Kurt, det var bara en fundering.

Comment by Göran Koch-Swahne

Made Tuesday, 29 of November , 2005 at 4:44 pm

Nu står det i stort sett inte ett ord om “homosexualitet” i Bibeln.

Och detta inte bara för att vårt sena 1900-talsbegrepp inte fanns för 2000 år sedan (ordet är nu inne på sin 3:e bemärkelse sedan det myntades 1869).

Men det finns HBTQ-personer i Bibeln.

Ruth och Noomi, David och Jonathan, Daniel och Aspenas, den romerske officieren och hans gosse i Lukas 7 och Matt 8.

2 män i en säng i Lukas 17:34 och bisexuella män i glossan i Rom 1:26-27 (som inte är av Paulus, utan ungefär 150 år senare).

Och säkert fler om vi letar…

Det nuvarande stora skriket om “homosexualitet” handlar om en anti-modern heterosexistisk socialpolitik. Och denna drivs med hjälp av mycket stora förändringar i bibelöversättningarna efter 1947.

Alltså en total sammanblandning av Stat och Religion. Den barn-agande Dr Dobsons Focus on the Family, den gruvägande Pastor Pat Robertson, hustru- och barnamisshandlaren Pastor Phelps i Topeka och många, många fler.

Comment by Kurt

Made Friday, 2 of December , 2005 at 12:09 am

Göran: Värför försöker du lura i folk rent ljug?

“Nu står det i stort sett inte ett ord om “homosexualitet” i Bibeln.”

Nej inte ordet homosexualitet, men företeelsen av vad det betyder. Så det är samma sak hur du än försöker vrida på det.

“Och detta inte bara för att vårt sena 1900-talsbegrepp inte fanns för 2000 år sedan (ordet är nu inne på sin 3:e bemärkelse sedan det myntades 1869).”

Oj, rätt! :) Men inte vad ordet betyder, det är lika gammalt som synden.

“Men det finns HBTQ-personer i Bibeln.
Ruth och Noomi, David och Jonathan, Daniel och Aspenas, den romerske officieren och hans gosse i Lukas 7 och Matt 8.”

Står det någonstans att David och Jonathan, har sexeullt umgänge Göran?
NEJ det gör det inte, förvanska inte Guds Ord så och lura inte andra med ditt dravvel!
Dom andra namnen känns menlöst att titta på i nu, när du redan har gjort bort dig.
Även om du nu skulle skriva om Bibeln som du vill ha den, så att det står att dom har homosexuellt umgänge, så står det ända att det skulle ha varit synd, och inte rättfärdighet. Förresten kan du läsa om vad David och andra gjorde för synder mot Gud, står inget om homosex, men det hoppade du nog över i din iver av egna lustar.
Jag undrar hur du kan tolka in homosex på dom personerna när det inte står nått om det, men kan tolka bort homosex som synd när det står hur klart och tydligt som helst, förklara det istället?!

“2 män i en säng i Lukas 17:34 och bisexuella män i glossan i Rom 1:26-27 (som inte är av Paulus, utan ungefär 150 år senare).”

Lukas 17:34. Jag säger er: Den natten skall två
ligga i en säng. Den ene skall bli upptagen
och den andre skall lämnas
kvar.

Ja du, va? Du är verkligen sexfixerad !

Då ska vi se på, Rom 1:26-27 men jag tar med 25 och 28, som mest troligt är av Paulus, värför skulle den inte vara det? Det finns olika meningar om det Göran, så säg inte att Rom inte är av Paulus.

25. Ty de har utbytt Guds sanning
emot lögn och har tjänat och dyrkat
de ting, som är skapade, framför honom,
som har skapat dem, vilken är
välsignad i evighet. Amen.
26. Därför har också Gud överlämnat
dem åt skamliga lustar. Ty deras
kvinnor har utbytt det naturliga umgänget
mot det som är mot naturen.
27. På samma sätt har också männen
övergett det naturliga umgänget med
kvinnor och har blivit upptända av
lust till varandra och bedrivit skamliga
handlingar, män med män, och
så på sig själva fått sin förvillelses
rättmätiga lön.
28. Och eftersom de inte har aktat
det något värt att ha kunskap om
Gud, så har Gud givit dem till pris åt
ett ovärdigt sinne, till att bedriva otillbörliga
ting.”

Vad försöker du bevisa?
Jag tog friheten att ta med vers 25 och 28 så att man ser att det är en synd och inte rättfärdighet med homosex. Men hur kan du, Göran, få det till bisexualitet om dom lämnat det naturliga (Man och Kvinna) umgänget mot det onaturliga (sex med samma kön och sex med djur)?

“Och säkert fler om vi letar…”

Du hittar inget, du hittar på massor.

“Det nuvarande stora skriket om “homosexualitet” handlar om en anti-modern heterosexistisk socialpolitik. Och denna drivs med hjälp av mycket stora förändringar i bibelöversättningarna efter 1947.”

Visst har det ändrats men det knappas mot en bättre variant av Bibeln. Grundmanuskripten talar ännu tydligare mot homosexualitet och andra synder. Men att det skulle vara en anti-modern heterosexistisk socialpolitik, är strunt prat om du pratar om Bibeln, samhället är en annan sak.

“Alltså en total sammanblandning av Stat och Religion. Den barn-agande Dr Dobsons Focus on the Family, den gruvägande Pastor Pat Robertson, hustru- och barnamisshandlaren Pastor Phelps i Topeka och många, många fler.”

Sammanblandning, öh nu måste du väl skämta, det som är en riktigt ordentlig sammanblandning av stat, politik och religion, är precis den kyrka du tjänar.
Jag gillar inte fred phelps, han sprider verkligen hat, men vart har du läst att han är hustru- och barnamisshandlare?

Comment by Kurt

Made Friday, 2 of December , 2005 at 12:18 am

Joel Hinz:

“Sexuella abnormiteter är en djup cancersvulst på hela samhällskroppen.”

Du har rätt att han säger så, men att det skulle vara som homosexuella säger, att det skulle vara för att man ska skära bort dom osv, är ju deras egna ord, dom lägger ord i Åkes mun.
Åke Green förklarar själv att det han ville visa med det är att sexuella abnormiteter sprider sig lika fort som en cancersvulst.
Och det gör det, det är inget som är en nyhet precis, bara att slå upp vanliga tidningar.

“Herren vet att sexuellt förvridna människor kommer att våldta djuren.”

Ja fy, det är så hemskt att man mår så dåligt av att det är så, veterinärerna vet inte vad dom ska ta sig till, det är mer och mer tidelag i detta land och säkerligen i andra med.

Leave a comment

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>

Walles senast spelade låtar...

walentine's Profile Page